Afis demonstratii c            Un gând născut în 2006 și o discuție de principiu avută în 2013 încep să se concretizeze printr-un parteneriat pe care îl pornim anul acesta cu Universitatea "DANUBIUS" Galați și cu DANUBIUS INTERNATIONAL BUSINESS SCHOOOL. Împreună, ne dorim să organizăm Atelierul de Artă Figurativă a cărui primă sesiune începe cu o serie de trei zile în care veți putea vedea demonstrații de modelaj, de desen în pastel și de pictură în ulei. Zilele și intervalul orar când aceste demonstrații sunt programate, precum și locul de desfășurare, sunt menționate pe afiș la un click distanță.

  

Formular de înscriere


 

Cum a fost? Iată un rezumat.

          În ziua de vineri, 8 decembrie 2017, pentru o perioadă de patru ore, a avut loc prima demonstrație de artă figurativă oferită publicului gălățean de către sculptorul Liviu-Adrian SANDU. Acesta și-a început demonstrația prezentându-și instrumentele de lucru, explicând funcționalitatea fiecărui instrument, după care a început lucrul efectiv. Subiectul pe care sculptorul l-a ales a fost modelarea unui craniu uman pe care l-a explicat oferind detalii despre fiecare etapă de lucru și despre fiecare reper anatomic, menționând că studiul anatomic al craniului uman este fundamental pentru artistul care dorește să devină un veritabil portretist.

Vă prezentăm mai jos câteva fotografii surprinse în timpul demonstrației din prima zi.


          În a doua zi de demonstrații, 9 decembrie 2017, într-o strânsă legătură cu explicațiile anatomice oferite cu o zi înainte publicului prezent de către sculptorul Liviu-Adrian SANDU, pastelistul Cornel CORCĂCEL a făcut o demonstrație de virtuozitate în realizarea unui portret având ca referință modelul viu. Începutul celor patru ore s-a făcut prin prezentarea pastelurilor, a hârtiei pe care avea să lucreze, precum și modul cum își pregătește locul dedicat modelului, ce lumini folosește în propriul atelier și apoi a pornit lucrul efectiv. Fiecare etapă de lucru a fost explicată și fiecare detaliu făcut a fost argumentat. 

Vă prezentăm mai jos câteva fotografii surprinse în timpul demonstrației din a doua zi.


          A treia zi de demonstrații, 10 decembrie 2017, a oferit publicului prezent posibilitatea de a îl vedea la lucru pe pictorul Raul POPA. Prezentarea instrumentarului de lucru, culori, pensule, mediumuri și solvenți, a vorbit și despre suportul de lucru pe care îl preferă precum și despre metoda paletei cu un număr restrâns de culori pe care a și folosit-o pe parcursul celor patru ore de lucru. Pictorul a ales să lucreze tot un portret, dar, de această dată, a vrut să expună audienței modalitatea prin care acesta reușește să însuflețească un chip folosind ca referință o fotografie iar rezultatul final să nu fie o simplă copie a acesteia.

Vă prezentăm mai jos câteva fotografii surprinse în timpul demonstrației din a treia zi.


          Pe perioada celor trei zile de demonstrații, publicul prezent a putut vedea un parcurs firesc pe care orice artist ar trebui să-l cunoască dacă acesta își dorește să devină un bun portretist. Studiul anatomic, al craniului uman demonstrat în prima zi, reprezintă punctul de plecare, fundamentul construcției corecte a chipului. Studiul portretului având ca referință modelul viu reprezintă pasul următor, la fel de important, dar mult mai complex datorită varietății expresiilor faciale pe care le relevă trăirile interioare ale modelului. Recomandarea expresă este aceea de a se lucra în principal după modelul aflat în poză, ceea ce ar fi ideal, dar, din păcate și din varii motive, artiștii sunt de foarte multe ori constrânși să lucreze având ca referință fotografii ale modelului care urmează a fi ilustrat într-un desen, o pictură sau o sculptură. Capcana pe care fotografia o întinde artistului neexperimentat în lucrul după modelul viu este că acesta rămâne ancorat în reprezentarea fotografică și nu mai caută să înțeleagă vibrația pe care prezența modelului a degajat-o în momentul fotografierii.
          Iată cum timp de trei zile, trei artiști și-au expus un colț din atelierul personal, odată cu expunerea propriilor metode de lucru, alegând astfel să se expună public pentru a oferi celor prezenți ocazia de a înțelege complexitatea realizării lucrărilor de artă figurativă și de a vedea pe viu travaliul combinat cu încărcătura emoțională a artistului, încărcătură dublată și de emoția care radia dinspre public către acesta.

Curând vom prezenta și câte un extras filmat al fiecărei zile, imediat ce vom avea montajul video.